Możesz pokonać wyzwania, które spotykają dorosłego z ADHD
Zwiększenie produktywności nie oznacza wydłużenia godzin
pracy lub pracy w szybszym tempie. Dla mnie, oznacza to wydajniejszą i efektywniejszą
pracę. Poniżej podaję siedem wskazówek, których uczę moich pacjentów aby im
pomóc w uzyskaniu poprawy produktywności.
1. Stwórz własny harmonogram wcześniejszego
dnia wieczorem
Wielu ludzi zaczyna dzień roboczy na
spędzeniu dużej ilości czasu próbując zaplanować od czego zacząć, serfując po
Internecie lub gawędząc z kolegami. Wspaniałym sposobem na zaczęcie dnia jest
napisanie planu dnia poprzedniego wieczora. To nie jest twój kalendarz, ale
może z niego zawierać niektóre punkty. Skup się na priorytetach i przewiduj
przeszkody.
2. Obiecaj mniej i spełnij więcej
Wielu z nas jest zbyt optymistycznych gdy
chodzi o to co możemy zrealizować w ciągu dnia. Dlatego obiecujemy naszym
szefom, rodzinom i sobie, że zrobimy „jeszcze jedną rzecz”. To może stworzyć
wrażenie ciągłego nacisku i spowoduje, że zwiniesz żagle, kiedy nie spełnisz
obietnic. Zalecane jest, aby obiecywać lub zobowiązywać się mniej, a następnie
podczas pracy spełniać więcej. To powoduje, że odnosimy więcej sukcesów i
poprawia produktywność.
3. Zgromadź zadania
Odpowiadanie na telefony,
sprawdzanie e-maili i serfowanie po Internecie jest olbrzymim pożeraczem czasu.
Dlatego dobrze jest zgromadzić zadania w określoną porę dnia. Na przykład,
możesz sprawdzać e-maile tylko raz rano i tylko raz wieczorem. To pozwoli ci
skupić się na kluczowych priorytetach bez ciągłych zakłóceń.
4. Nagradzaj siebie
Badania wykazują, że nagradzanie siebie
poprawia produktywność i konsekwencję. Nie ma znaczenia jak niewielkie było
zadanie. Powiedz sobie „Dobra robota” po tym jak oddzwoniłeś lub ogarnąłeś stos
papierów. Przy większym projekcie lub celu możesz nagrodzić siebie spacerem po
parku, wyjściem na lunch z przyjaciółmi do dobrej restauracji lub pójściem na
masaż. Ważniejszym jest uznanie swojego zwycięstwa niż nagroda.
5. Wypisz kolejne kroki
Istnieje wiele zadań lub projektów, których
unikamy ponieważ wydają się nam beznadziejne lub zagmatwane. Aby to pokonać istnieje
efektywny sposób polegający na wypisaniu na kartce papieru kroków, które musisz
podjąć, aby wykonać dane zadanie. Jeśli nie wiesz jak wykonać poszczególne
kroki, to zapisz „dowiedzieć się jak …”. Możesz też pracować z kolegą lub
przyjacielem aby przedyskutować kroki jakie należy podjąć. PAMIĘTAJ: zapisz to.
Nie tylko dyskutuj, ale też zapisz te wielkie pomysły. Następnie zdecyduj,
jakie powinny być pierwsze kroki. Gdy zyskasz impet, zorganizuj czynności i
dodaj inne punkty.
6. Stwórz cele
Stwórz cele dla różnych okresów czasu,
włączając rok, kwartał i miesiąc. Najefektywniejsze cele są szczegółowe i mają
termin realizacji. Zapisując je w czasie teraźniejszym , wysyłasz do siebie
informację, że masz zamiar je spełnić. Na przykład: „Osiągam sprzedaż na
$500 000 do 31 grudnia.”.
7. Rozwiń zasady postępowania
Dla zadań lub projektów, które są
powtarzalne, stwórz zbiór zasad. Jeśli jest dziesięć kroków dla spełnienia
jakiegoś zadania, zapisz zbiór zasad zawierający wszystkie dziesięć. To poprawi
motywację do wykonania danego zadania i zapewni, że nic nie umknie twojej
uwadze. To również pozwoli na szybsze ukończenie zadania.
Powodzenia! Mam nadzieję, że powyższe
wskazówki będą pomocne.
Powodzenia! Mam nadzieję, że powyższe
wskazówki będą pomocne.
poniżej link do artykułu
Brak komentarzy:
Prześlij komentarz