Polecam
wszystkim uczniom przygotowującym się do egzaminów w nadchodzącym roku szkolnym
przeczytanie artykułu z czasopisma Psychology Today „If I Had a Better Brain”
Link
do artykułu
Autor, Bernard Luskin, mówi
o plastyczności tego organu.
Dr Luskin twierdzi
[Tłumaczenie fragmentu:]
Fakty
mówią że:
- Perfekcyjne ćwiczenie, perfekcyjne ćwiczenie, perfekcyjne ćwiczenie czyni mistrza – powtarzanie czynności, wyszukiwanie w pamięci i powtarzanie materiału na różne sposoby pomaga zbudować grubsze, silniejsze, trwalsze połączenia w mózgu. Jest to forma ćwiczenia mózgu.
- Kontekst jest kluczem – uczenie się wymaga formowania nowych lub silniejszych połączeń nerwowych. Ma sens szeregowanie pod względem ważności czynności, które pomogą uczniom wstąpić na już istniejące ścieżki. Na przykład, połączenie przedmiotów akademickich lub stworzenie projektów klasowych istotnych w ich życiu poprawia zrozumienie i przypominanie. Odkrywanie przebija metodę pamięciową. „Kiedykolwiek nowy materiał jest prezentowany w taki sposób, ze uczniowie widzą związki” pomiędzy pojęciami, relacjonuje Willis, „wytwarzają większą aktywność komórek mózgowych i osiągają większe sukcesy w przechowywaniu w pamięci długoterminowej oraz w odzyskiwaniu.”
- Pokonywanie barier – położenie kresu mitowi, że inteligencja jest określona z góry może uspokajać umysły uczniów i zachęcać ich do używania swoich mózgów. Willis zauważa, że jest to prawda, „szczególnie dla uczniów, którzy wierzą, że nie są zbyt bystrzy. Zdanie sobie sprawy, że mogą dosłownie zmienić swój mózg poprzez naukę i powtarzanie jest inspirujące.
Wybrane
pojęcia kluczowe w uczeniu się
1.Pomyśl o mózgu
jako o mięśniu, który może podtrzymywać i poprawiać się poprzez używanie.
2.Zrozum, że tylko
perfekcyjne ćwiczenie czyni mistrza – uczysz się błędu jeśli ćwiczysz błąd.
3.Powtarzanie
zwiększa pamięć, więc, powtarzaj, powtarzaj, powtarzaj.
4.Wizualizacja i
wyobrażanie sobie wspomaga pamięć.
5.Mnemotechniczne
analogie wspomagają uczenie się. Jest dostępnych wiele technik pamięciowych.
6.Psychowizualizacja
jest sposobem na wizualizację doskonałego zachowania i jest zaletą w treningu.
7.Neurolingwistyczne
programowanie np. pozytywne słownictwo, dialog wewnętrzny używający słów i
myśli prowadzących do pozytywnych myśli i zachowań oraz poprawy. „Skłaniaj się
ku akcentowaniu pozytywów. Eliminuj negatywy. Wykorzystuj twierdzenia. Trzymaj
się z dala od przejściówek,” piosenka Paula McCartney’a wyraża to najlepiej.
8.Cykle uwagi są
normalne, fizjologiczne i są oparte na rytmie ciała. Zmieniająca się uwaga jest
normalna. Zwiększona uwaga wzmaga skupienie, brak obecności zmniejsza pamięć.
9.Wyniki nauki w
klasie lub nauki online są takie same.
10.Efektywne użycie mediów w nauce rośnie. Zobacz
Profesora Sagutę Mitra i projekt „Dziura w ścianie”: http://www.hole-in-the-wall.com/
11.Wyobrażenie wirtualnej klasy jest jednym z
najbardziej znaczących metafor rozwijających uczenie się w dwudziestym
pierwszym wieku.
Polecam
cały artykuł.
Brak komentarzy:
Prześlij komentarz